wtorek, 24 czerwca 2014

22. Masło maślane


Do wielu kosmetyków przywiązuje się, kiedy znajdę coś, co mi odpowiada, męczę kosmetyk  przez kilka dobrych miesięcy a nawet lat. Mazidła do ciała nie należą jednak  do tej grupy… oczywiście wyjątkiem są momenty, kiedy moje ciało się buntuje np. w okresie jesiennym,  wtedy wiem, że muszę wrócić do sprawdzonych formuł. Jednak poza tymi momentami  szaleje zarówno jeśli chodzi o firmy jak i zapachy.
Do tej pory używałam tylko balsamów, to fajny i szybki sposób na pielęgnację skóry. Po wypróbowaniu wielu różnych specyfików znalazłam grupę produktów, które u mnie się sprawdzają zarówno jako pod względem pielęgnacyjnym jak i zapachowym.
 Balsamy się sprawdzały więc teoretycznie nie potrzebowałam niczego innego. Niestety jak to kobieta i przeciętny zjadacz chleb  ja również ulegam modom czy wpływom – tym razem padło na masła, przez wielu uważanych za niemalże Święty Graal w zakresie pielęgnacji skóry.
Po jakimś czasie ciche schronienie znalazły u mnie masła z Perfecty, Bielendy i Tutti Frutti.
Poniżej znajdziecie krótką i mam nadzieję dość sensowną tabelkę porównującą te trzy produkty.


Producent i nazwa produktu

Zapach

Konsystencja

Trwałość zapachu

Nawilżenie





Tutti frutti (owoce leśne)


Przepiękny owocowy, mocny ale nie mdły


Gęsta







Ulatnia się po ok. 1h i później pachniemy masłem. Następnie zapach znika w ogóle



Najmniejsze z całej trójki





SKŁAD:
Aqua, Shea Butter, Caprylic / Capric Triglyceride, Glyceryl Stearate, Paraffinum Liquidum (mineral Oli), Cerearyl Alcohol, Glycerin, Cydopentasilixane, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Sodium Stearoyl Glutamatem Sodium Polyacrylater, Citric Acid, Disodium, EDTA, Ethylhexylglycerin, Penoxyethanol, DMDM Hydantoin, Parfum (Praggrance), Hexyl Cinnamal, Linalool, Cl 17200 (Acid Red 33).
Punkty (7)
3
2
1
1


Perfecta (pomarańcza z wanilią)


Intensywny, orzeźwiający


Gęsta


Cały czas wyczuwalny na ciele


Bardzo dobre

SKŁAD:
Aqua, Paraffinum Liquidum, Isopropyl Myristate, Cetearyl Ethylhexanoate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Carthamus Tinctorius Seed Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Tocopheryl Acetate, Ascorbyl Palmitate, Linoleic Acid, Coffea Arabica Seed Extract, Citrus Aurantium Dulcis Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis Peel Cera, Hydrogenated Vegetable Oil, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Acrylates/ C10-C30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Carbomer Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, BHA, Ethylparaben, Methylparaben, 2-Bromo-Nitropropane-1,3-Diol, D-Limonene, Cinnamal, Eugenol, Parfum, CI 19140, CI 15985
Punkty (11)
3
2
3
3


Bielenda (winogrona)


Ładny ale nie tak intensywny jak u innych.




Mniej gęsta niż u pozostałej trójki
Lekko wyczuwalna przez kilka godzin. Czasami podczas smarowania pojawiał się lekko chemiczny, niezbyt przyjemny zapach


Dobre


SKŁAD:
Aqua, Shea Butter, ethylexyl stearate, paffinum liquidum (mineral oil), cetearyl alcohol, ceteareth 20, glycerin clyceryl stearate, sodium acrylate / sodium acryloyldemethyltaurate copolymer, isohexadecane, polysorbate 80, parfum, cera albe (beewax), cyclopentasiloxane, demithicone, xanthan dum, disodium edta, phenoxyethanol, methylparaben, ethylparaben, 2-bromo-2nitropropane-1,3-diol, BHA, Cl 16255, Cl 42090
Punkty (8)
2
2
2
2


Jak łatwo zauważyć masło waniliowo-pomarańczowe z Perfecty zdobyło u mnie najwięcej punktów. Opinie o tym maśle są różne – jedni lubią inni wręcz przeciwnie. W sumie to chyba ze wszystkim tak jest. Dla mnie masła to strzał w 10. Spełnia wszystkie moje wymagania. Przepięknie pachnie, zapach i nawilżenie skóry utrzymuje się długo, kosmetyk jest wydajny i przyjemny w używaniu. Jedyne do czego bym się przyczepiła to opakowanie. Zarówno Bielenda jak i Tutti Frutti mogą pochwalić się miłym dla oka opakowaniem, niestety Perfekcie trochę do nich brakuje. Na szczęście nadrabia zawartością.


Masła z TF raczej nie będę poszukiwać, mimo że tylko jeden punkt dzieli go od Bielendy to właśnie ona dostanie następną szansę. Dlaczego? Bo tak :-P (prawdziwie kobieca odpowiedź, wiem) A poważnie to  dlatego, że Bielenda ma w swojej ofercie większą ilość produktów, które u mnie się sprawdziły lub wręcz są moimi ulubieńcami  i myślę, że inne produkty z tej formuły mogą  mnie mile zaskoczyć.

Podsumowując: masło z Perfecty to bardzo dobry produkt. Sprawdza się na wszystkich, najważniejszych polach działania. Pięknie pachnie nie tylko w opakowaniu ale również na ciele, wiele godzin po aplikacji.  Z ręką na sercu mogę je polecić.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)